Documenten - Onderwijsresultatenmodel voortgezet onderwijs

61 documenten over Onderwijsresultatenmodel voortgezet onderwijs

Vul zoekcriteria in
Vul hier een trefwoord in waarop u wilt filteren.
Periode
U kunt hier een specifiek type document kiezen, zoals brochures of jaarverslagen.
Sorteren op:
Abonneren op documenten over dit onderwerp
  1. Waarom wordt er bij de ene indicator wel gecorrigeerd voor een bepaald leerlingkenmerk en bij de andere indicator niet?

    Onderwijsresultatenmodel, onderwijsresultaten, voortgezet onderwijs, leerresultaten opbrengsten

    Vraag en antwoord

  2. Speelt de Eindtoets Basisonderwijs een rol in de beoordeling volgens het Onderwijsresultatenmodel?

    Nee. Voor de indicator Onderwijspositie leerjaar 3 t.o.v. advies po baseren we ons per leerling op het onderwijskundig advies van ...

    Vraag en antwoord

  3. Maakt het voor indicator Onderwijspositie leerjaar 3 t.o.v. advies po iets uit of het gaat om een categoriale school of niet?

    Ja, het Onderwijsresultatenmodel hanteert andere normen voor een categoriaal vmbo of vwo ten opzichte van andere ...

    Vraag en antwoord

  4. Houdt het Onderwijsresultatenmodel rekening met het feit dat ik veel leerlingen heb die extra aandacht vragen?

    Ja, het Onderwijsresultatenmodel houdt rekening met de kenmerken van de leerlingenpopulatie. Dit doen we door de normen per ...

    Vraag en antwoord

  5. Waarom ligt de norm voor de indicator Examencijfers bij bijvoorbeeld vmbo-kader op 6,23? Een leerling heeft toch al een voldoende bij een 6?

    Vraag en antwoord

  6. Kun je wel spreken van absolute normen als ze zijn gebaseerd op de resultaten van scholen in het verleden?

    Vraag en antwoord

  7. Waarom is er geen indicator over ‘zittenblijven’ in de bovenbouw voor het Onderwijsresultatenmodel?

    De indicator Bovenbouwsucces bepaalt of leerlingen in de bovenbouw een succesvolle overgang maken naar het volgende schooljaar. ...

    Vraag en antwoord

  8. Kunnen in het Onderwijsresultatenmodel brin-/vestigingsnummers aan elkaar worden gekoppeld als een school hier veranderingen in heeft aangebracht?

    Vraag en antwoord

  9. Waarom blijft de inspectie, ondanks alle kritiek, de indicator Onderwijspositie leerjaar 3 t.o.v. advies po gebruiken?

    We zijn ons bewust van de discussie rondom deze indicator. Toch houden we hieraan vast. Hiervoor hebben we een aantal redenen.

    Vraag en antwoord

  10. Waarom komen de resultatenoverzichten pas rond maart van ieder jaar beschikbaar?

    De inspectie is voor de data afhankelijk van DUO. Zij stellen een dataset op, op basis van de 1 oktobertelling, dus de ...

    Vraag en antwoord