Documenten - Onderwijsresultatenmodel voortgezet onderwijs
61 documenten over Onderwijsresultatenmodel voortgezet onderwijs
- Datum
- Relevantie
-
Heeft het model ook betrekking op het praktijkonderwijs?
Nee, de indicatoren van het Onderwijsresultatenmodel hebben alleen betrekking op het reguliere voortgezet onderwijs. Bij het ...
-
Moet ik als vo-school zelf gegevens aanleveren voor het Onderwijsresultatenmodel?
-
Wat bedoelt de inspectie met ‘het verhaal achter de cijfers’ bij de beoordeling van de onderwijsresultaten?
De inspectie hanteert het uitgangspunt dat onvoldoende onderwijsresultaten er niet automatisch toe leiden dat een school als ...
-
Wat is de rol van het Onderwijsresultatenmodel in het toezicht?
-
Waarom telt de inspectie de indicator Verschil tussen schoolexamen en centraal examen niet meer mee bij de beoordeling van de resultaten?
Deze indicator is ooit bedacht om de civiele waarde van diploma’s te bewaken. Een te hoog schoolexamencijfer maakt het voor ...
-
Is het mogelijk als school inzage te krijgen in de data die ten grondslag liggen aan de scores bij de indicator Onderwijspositie leerjaar 3 t.o.v. advies po?
Voor deze indicator maakt de inspectie gebruik van ROD po. Deze data krijgen we van DUO, onder de strikte voorwaarde dat wij deze ...
-
Ik heb een relatief nieuwe school/afdeling en heb volgend jaar voor het eerst een examenklas. Krijg ik dan al meteen een oordeel over mijn resultaten?
Dit is afhankelijk van de indicator. Om een indicator te kunnen beoordelen zijn er gegevens nodig van minimaal twee leerjaren. De ...
-
Welke periode/datum moet een leerling in een apc-gebied wonen om als zodanig mee te tellen?
Scholen leveren de inschrijfgegevens van de leerlingen, inclusief de postcode aan ROD. Door DUO worden de diverse gegevens van de ...
-
Hoe weet een school welke leerlingen een kenmerk apcg hebben?
Het kenmerk armoedeprobleemcumulatiegebied (apcg) is bepaald op basis van de vier cijfers van de postcode van het adres waar de ...
-
Hoe tellen leerlingen die gaan emigreren mee?
Emigrerende leerlingen zijn als zodanig niet herkenbaar in BRON. Het zijn, net als voortijdig schoolverlaters, leerlingen waarvan ...