De ontwikkeling van het onderwijs in Caribisch Nederland 2014-2016
De Onderwijsagenda voor Caribisch Nederland, opgesteld in 2011 om het onderwijs op Bonaire, Sint Eustatius en Saba te verbeteren, is afgelopen. De scholen en instellingen op de eilanden hebben ruim vijf jaar elk hun eigen verbetertraject doorlopen met als doel basiskwaliteit te bereiken. In dit rapport leest u hoe het er nu voor staat met de scholen in Caribisch Nederland.
Download 'De ontwikkeling van het onderwijs in Caribisch Nederland 2014-2016'
Download 'Printvriendelijke en toegankelijke versie'
18 van de 26 scholen en instellingen (of afdelingen daarvan) hebben de ambitieuze doelstelling bereikt en hebben basiskwaliteit. In 2013, toen de inspectie een eerste themarapportage opstelde en nog geen enkele school basiskwaliteit had, lag het zeker niet voor de hand dat dit door zoveel scholen zou worden behaald.
Naast de verbetering van de kwaliteit van het onderwijs is ook de financiële situatie van de meeste besturen verbeterd en stabieler geworden. Ofschoon er een aantal besturen onder aangepast financieel toezicht is geplaatst, zijn ook bij de meeste van deze besturen de vooruitzichten positief.