Nieuws - Speciaal onderwijs
51 nieuwsberichten van Speciaal onderwijs
- Datum
- Relevantie
-
Rekenniveaus van leerlingen in het (speciaal) basisonderwijs gelijk aan niveaus voor de coronaperiode, maar nog altijd beneden de nagestreefde niveaus
Leerlingen in de laatste klas van het basisonderwijs (bo) en speciaal basisonderwijs (sbo) laten dezelfde rekenniveaus zien als ...
-
Aanvulling op reactie uitzending Nieuwsuur
Op 26 november 2024 zond Nieuwsuur opnieuw een item uit over de Inspectie van het Onderwijs. In dit bericht leest u een ...
-
Lang niet alle leerlingen in de tweede klas voortgezet onderwijs hebben leesniveau om goed te kunnen doorleren; verbetering noodzakelijk
De eerste nationale peiling van de leesvaardigheid van leerlingen in het voortgezet onderwijs (vo) en voortgezet speciaal ...
-
Onderzoek brengt effect van bestuurstoezicht in onderwijs in kaart
De Inspectie van het Onderwijs evalueert systematisch alle aspecten van haar toezicht. Zo wordt onder haar regie een onderzoek ...
-
Reactie op uitzending NOS-Nieuwsuur
Op donderdag 31 oktober 2024 zonden NOS en Nieuwsuur een item uit over de Inspectie van het Onderwijs. Hieronder onze reactie.
-
Wet seksuele misdrijven is van kracht
Per 1 juli 2024 geldt de nieuwe Wet seksuele misdrijven. Hiermee zijn slachtoffers van seksueel geweld en seksueel ...
-
Inspectie wil onderwijskwaliteit verbeteren door kennis te delen
Het is van groot belang dat scholen en opleidingen streven naar het beste onderwijs en zich continu verbeteren. Dat vraagt ook om ...
-
De kwaliteit van de extra ondersteuning moet beter
De kwaliteit van de extra ondersteuning voor leerlingen die dat nodig hebben is op veel scholen onvoldoende. Dat blijkt uit ...
-
Grote groep onvoldoende scholen moet leren van scholen waar het goed gaat
Scholen en opleidingen die de onderwijskwaliteit en basisvaardigheden niet op orde hebben, zouden meer voorbeeld moeten nemen aan ...
-
18 maart 2024: webinar over de basisvaardigheden en het toezicht daarop
Wat ziet de inspectie op het gebied van basisvaardigheden in de onderwijspraktijk? Hoe kunnen scholen een samenhangend en ...