Rapport De Staat van het Onderwijs 2019 | Onderwijsverslag over 2017/2018
Rapport over trends en ontwikkelingen in het onderwijsstelsel en binnen de onderwijssectoren. Op 10 april 2019 uitgereikt aan de ministers van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.
Het Nederlandse onderwijs is gemiddeld nog op niveau. Maar de ontwikkelingen waar de Inspectie van het Onderwijs in de voorgaande jaren al aandacht voor vroeg - zoals teruglopende leerlingprestaties, ongelijke kansen en segregatie - dreigen zich mede onder druk van een ongelijk verdeeld lerarentekort te verdiepen. Om alle leerlingen en studenten een stevige basis mee te geven en te zorgen voor een betere aansluiting op de arbeidsmarkt, zal de onderwijssector nu focus moeten aanbrengen en heldere keuzes moeten maken over gezamenlijke doelen en ijkpunten. Daarnaast moet het onderwijs beter evalueren wat de effecten zijn van de vele experimenten. Dat concludeert de Inspectie van het Onderwijs in De Staat van het Onderwijs 2019.
Bijlage(n)
-
Hoofdlijnen - De Staat van het Onderwijs 2019
De hoofdlijnen zijn de belangrijkste bevindingen die we terugzien in het onderwijsstelsel. Dit deelrapport is het eerste ...
-
Deelrapport - De staat van het primair onderwijs 2019
De Staat van het Primair Onderwijs 2019 bevat trends en ontwikkelingen binnen deze onderwijssector. Dit deelrapport komt uit het ...
-
Deelrapport - De staat van het voortgezet onderwijs 2019
De Staat van het Voortgezet Onderwijs 2019 bevat trends en ontwikkelingen binnen deze onderwijssector. Dit deelrapport komt uit ...
-
Deelrapport - De staat van het speciaal onderwijs 2019
De Staat van het (Voortgezet) Speciaal Onderwijs bevat trends en ontwikkelingen binnen deze onderwijssector. Dit deelrapport komt ...
-
Deelrapport - De staat van het middelbaar beroepsonderwijs 2019
De Staat van het Middelbaar Beroepsonderwijs bevat trends en ontwikkelingen binnen deze onderwijssector. Dit deelrapport komt uit ...
-
Deelrapport - De staat van het hoger onderwijs 2019
De Staat van het Hoger Onderwijs bevat trends en ontwikkelingen binnen deze onderwijssector. Dit deelrapport komt uit het rapport ...