Uitvoering onderzoek
Peil.Digitale geletterdheid einde basisonderwijs vond plaats in schooljaar 2021-2022. Dit peilingsonderzoek is in opdracht van het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO) en onder regie van de Inspectie van het Onderwijs uitgevoerd door een consortium bestaande uit de Universiteit Twente, Stichting Cito en KBA Nijmegen. De gegevens die we in dit rapport presenteren zijn in het voorjaar van 2022 verzameld op een representatieve steekproef van 97 basisscholen (120 klassen). In totaal deden 2.191 leerlingen uit groep 8 mee aan het onderzoek.
Lees een uitgebreide beschrijving in hoofdstuk 1 van deel C ‘Doel en werkwijze van de peiling digitale geletterdheid einde basisonderwijs’, of in het onderliggende technisch rapport.
Documenten
-
Peil.Digitale geletterdheid einde basisonderwijs 2021-2022
Dit is de eerste peiling die een landelijk representatief beeld geeft van de digitale geletterdheid van groep 8-leerlingen in het ...
-
Technisch rapport Peil.Digitale geletterdheid einde basisonderwijs 2021-2022
-
Technisch rapport Peil.Digitale geletterdheid van het onderzoeksconsortium