Peil.Leesvaardigheid einde (speciaal) basisonderwijs 2020-2021
De leesvaardigheid van leerlingen in het (speciaal) basisonderwijs is gedaald ten opzichte van 10 jaar geleden, in het speciaal basisonderwijs (sbo) nog iets sterker dan in het basisonderwijs (bo). Dat blijkt uit de nationale peiling Leesvaardigheid einde (s)bo 2020-2021. Om de dalende trend te keren zijn er zowel veranderingen nodig in het leesonderwijs op scholen, als in het leesgedrag van de leerlingen thuis. Deze veranderingen vragen om een brede aanpak, waarbij scholen onder meer samenwerken met ouders, bibliotheken, gemeenten en consultatiebureaus.
Bekijk ook:
- Webpagina's over Peil.Leesvaardigheid einde (speciaal) basisonderwijs 2020-2021
- Nieuwsbericht Leesontwikkeling van leerlingen staat onder druk; verbeteren leesvaardigheid vraagt om inspanningen op school en thuis
Bijlage(n)
-
Technisch rapport Peil.Leesvaardigheid einde (speciaal) basisonderwijs 2020-2021
-
Technisch rapport uitvoerend consortium Peil.Leesvaardigheid einde (speciaal) basisonderwijs 2020-2021
-
Factsheet Peil.Leesvaardigheid einde (speciaal) basisonderwijs 2020-2021
Factsheet met de eerste resultaten uit de peiling Leesvaardigheid einde (speciaal) basisonderwijs 2020-2021. Voorloper van het ...